Sportsspillene vokser

”Vi har gennem det seneste år forbedret kundeoplevelsen på flere forskellige måder. Vi har fx forbedret vores app og fået tablets ud hos mange af vores forhandlere. Sammenlagt har tiltagene været med til at styrke Oddset som et folkekært sportsbettingbrand i Danmark.” - Niels Erik Folmann, administrerende direktør, Danske Licens Spil

Interessen for sportsspil har i 2019 været stor, og Danske Licens Spil har haft vækst i omsætningen inden for sportsspil, der samlet er steget med 2,8 procent.

Det er særligt Oddset, der har haft fremgang. Bruttospilindtægten (BSI) for Danske Licens Spils mest populære sportsspil er vokset med 4,8 procent. Og det til trods for, at 2019 ikke bød på store fodboldslutrunder med dansk deltagelse som i 2018, hvor der var VM i herrefodbold. Slutrunden i Rusland var medvirkende til, at Oddset fik 20.000 nye kunder og havde en rekordomsætning på 878 mio. kr.

Når Oddset alligevel er vokset, skyldes det et styrket online salg gennem Oddset app’en og et rigt udvalg af interessante sportspil, samtidig med at 70 procent af forhandlerne har skiftet pen og papir ud med digitale løsninger:

”Vi har gennem det seneste år forbedret kundeoplevelsen på flere forskellige måder. Vi har fx forbedret vores app og fået tablets ud hos mange af vores forhandlere. Sammenlagt har tiltagene været med til at styrke Oddset som et folkekært sportsbettingbrand i Danmark”, siger Niels Erik Folmann, administrerende direktør i Danske Licens Spil.

Samtidig er YouBet, som Danske Licens Spil lancerede i marts 2018, vokset markant i 2019.

”YouBet er fortsat vores lillebror, og det er også helt naturligt, i og med at det er et forholdsvist nyt brand, der henvender sig til andre spillere end dem, der fx foretrækker at spille Oddset. Men vi er rigtig glade for, at flere og flere spiller via YouBet, som virkelig har haft vind i sejlene i 2019”, siger Niels Erik Folmann.

Artiklen forsætter nedenfor
Artiklen forsætter nedenfor
Artiklen forsætter nedenfor