Spillemyndigheden
Danske Spil
Spil med omtanke

Spil hos os skal være sjovt og må ikke tage overhånd.

Her kan du blive klogere på, hvordan du holder dit spil under kontrol, hvilke risikotegn du skal være opmærksom på, og hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever spilproblemer.

Læs mere
  • Spiller du med omtanke? Tag vores video-baserede selvtest og se svaret.
  • Sæt en grænse for dit spil, så du har styr på, hvor meget du kan spille for.
  • Hvis pengespil fylder for meget i din hverdag, bør du stoppe op og tage en kortere eller længere pause.
  • Har du styr på, hvor meget du har vundet eller tabt? Find dit spiloverblik her.
  • Vi har samlet eksperternes gode råd til, hvordan du spiller med omtanke. Hør f.eks. om at sætte forebyggende grænser for dine indbetalinger, om at være åben om dit spil med andre og kunsten at stoppe mens legen er god.

    Læs mere
  • Ved du, hvor meget din hjerne kan skelne myter fra fakta, når du spiller? Falder du i de mest almindelige tankefælder? Hør mere fra ludomanieksperter om, hvordan du kan blive snydt til at tro, at du har mere kontrol end du egentlig har.

    Læs mere
  • Hvis du har svært ved at stoppe med at spille eller tænker på spil, mens du burde have fokus på noget andet, kan det være tegn, du skal være opmærksom på. Hør mere om risikotegn og hvad du kan gøre for at forebygge spilproblemer.

    Læs mere
  • Hvad er en tilbagebetalingsprocent og vinder huset altid? Bliv klogere, når spileksperter fra Danske Spil forklarer.

    Læs mere

V64

Find vinderne af seks forudbestemte løb med tre gevinstpuljer

I V64 skal du finde vinderne af seks på forhånd udvalgte væddeløb, også kaldet afdelinger.

Det mindste beløb, der kan spilles for pr. kombination er 1 kr.!

Antallet af kombinationer finder du ved at gange antallet af markeringer i samtlige 6 afdelinger. F.eks. (1 x 1 x 2 x 3 x 4 x 5 = 120 kombinationer.)

Der er udbetaling hvis man har 6, 5 og 4 rigtige. Hvis ingen har 6 rigtige eller hvis gevinsten for 5 og 4 rigtige ikke kommer over mindste udbetalingsbeløbet på 7 kroner, så går pengene videre til en Jackpot. Jackpot beløbet flyttes til gevinstpuljen for seks rigtige i et V64-spil på en fremtidig dag.

I V64 kan du vælge at spille kun til førstepræmiepuljen (V6). Gevinsten bliver så 2,5 gange udbetalingen for 6 rigtige. Vær opmærksom på at du så ikke får nogen udbetaling for 5 eller 4 rigtige ved spil til kun V6.

Hvis en af dine heste udgår, så får du en reservehest som erstatning. Enten vælger du selv dine reserver ved udfyldelse af kupon eller også indgår en reserve fra en reserveheste rækkefølge, som er baseret på de mest afkrydsede heste i den pågældende afdeling.

Hvis du vil have hjælp til at spille med i V64, så kan du købe en lynkupon, hvor du blot vælger et beløb at spille for.

Maxgrænser for antal systemer i Sverige

ATG har i V64-spillet en grænse for hvor mange systemer der må indleveres pr. konto, bane og spilleform. Dette gælder løb afviklet i Sverige og Danmark!

Der må maximalt indleveres 2.000 system i ét V64-spil. Spiller man et V64-spil for en rækkepris på 1 kr., så tæller det som 1 system. Men spiller man f.eks. til en rækkepris på 5 kr., så tæller det som 5 systemer. Spiller man kun til førstepræmiepujlen i et V64-spil, så tæller hvert system som 2,5 systemer!

VEDRØRENDE RESERVEHESTE I V-SPIL

Hvis spilleren har markeret en hest som ikke stiller til start, erstatter spilsystemet denne hest med en reservehest.

Reservehestene tildeles efter hvor meget indskud der er gjort på de enkelte heste i det pågældende V-spil, når der er lukket for spil.

Det betyder at den hest som har mest indskud på sig bliver 1. reserve, den hest som har næstmest indskud på sig bliver 2. reserve osv.

Reserveheste tildeles ved at den først rangerede reservehest, kontrolleres mod den enkelte spillers markeringer i afdelingen.Har spilleren ikke markeret denne hest i forvejen, så tildeles han den hest. Har spilleren i forvejen markeret den pågældende hest, så kontrolleres den anden rangerede reservehest mod den enkelte spillers markeringer i afdelingen, og sådan bliver man ved indtil man kommer til en hest som ikke i forvejen er markeret på spillerens kvittering. Hvis systemet har gennemgået samtlige reserveheste i afdelingen, men spilleren fortsat har markeringer til gode, så gentages proceduren, hvor spilleren så vil få førstereservehesten på sin kupon 2 gange, og dermed kan spilleren opnå at ramme V-spillet mere end en gang