Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S, undtagen Klasselotteriet der udbydes af det Danske Klasselotteri A/S.

21.01.2023
Tronskiftet på håndboldlandsholdet nærmer sig – hvis man spørger kunderne hos Danske Spil
Mikkel Hansen har i årevis været den suverænt største stjerne på den danske håndbold-himmel, mens han har tordnet mål ind på samlebånd og været dansk topscorer ved de seneste mange slutrunder – men nu er tronskiftet tilsyneladende lige oppe over.

Og det kan de mærke hos Danske Spil – for kunderne har fornemmet, at fremtiden måske tilhører Mathias Gidsel.

”Vi kan se, at når det gælder topscorer-spillene på de enkelte kampe, så kommer der langt flere væddemål på Mathias Gidsel end på Mikkel Hansen. Og når det gælder den samlede danske VM-topscorer, så hedder indskuddene 70-30 i Gidsels favør over Mikkel Hansen,” siger oddssætter Peter Emmike Hansen.

Det er historisk, for hvis man på et hvilket som helst tidspunkt inden for det seneste årti har spurgt en dansk håndbold-tilhænger, hvem der var dansk topscorer ved den seneste slutrunde, så er svaret faldet prompte: Mikkel Hansen!

Mikkel Hansen har været topscorer ved stort set alle slutrunder i mands minde siden han toppede mållisten ved EM i 2010, så det er en langvarig epoke, der er ved at være slut, hvis man altså spørger Danske Spils kunder.

”Det var en tendens, vi så småt så allerede under sidste års EM, hvor der også begyndte at være mange, der spillede på Mathias Gidsel, men der var oddset på Gidsel også højere, hvilket har gjort det mere attraktivt at spille på ham,” fortæller Peter Emmike Rasmussen.

”I år var Mikkel Hansen kun svag topscorerfavorit før turneringen, og efter de første kampe er han blevet overhalet af Mathias Gidsel som topscorer-favorit med deraf lavere odds til følge, men danskerne spiller stadig mere på ham end på Mikkel Hansen. Til kampen mod Tunesien var der flere end dobbelt så mange, der spillede på Mathias Gidsel som topscorer som på Mikkel Hansen,” siger han.

Om det så er Gidsel eller Hansen, der banker flest mål ind i næste VM-kamp, kan man se i aften kl 20.30, når de store, danske drenge møder USA.