17.02.2023
Trods otte point færre: Langt flest tror stadig på FC København som dansk mester
FC Nordsjælland fører komfortabelt, når Superligaen genstarter efter vinterpausen i aften, men danskerne tror tilsyneladende mere på holdet på tredjepladsen: Langt størstedelen af indskuddene hos Danske Spil er sat på FC København, også selv om løverne er hele otte point efter.

Danske Spil er tilsyneladende ikke helt enige med sine kunder, når det gælder om at forudsige hvilket hold, der skal kåres som dansk mester i fodbold efter den indeværende sæson.

Mens Danske Spil vurderer, at ligaens aktuelle førerhold, FC Nordsjælland, er favorit til at vinde mesterskabet, så tror kunderne mere på FC København, som ellers starter med otte point færre på kontoen.

Mere end hver anden krone, der er spillet på den kommende danske mester er sat på København. Og ser man isoleret på de indskud, der er kommet efter Superligaen gik på vinterferie, så er troen på FC København endnu mere udtalt: Hele 77% af vinterpausens samlede omsætning på spillet er sat på ‘løverne’ som danske mestre.

”Det er såmænd ikke så overraskende for os, at det først og fremmest er FC København, som vores kunder har kastet deres kærlighed på: Det er det eneste af de helt traditionelle storhold, der har overvintret i den øverste halvdel af tabellen, mens de andre ’store’ ligger og roder rundt længere nede,” siger oddssætter fra Danske Spil, Mathias Reimer Larsen.

En stor del af forklaringen på spillernes kærlighed til FC København skal formentlig findes i det højere odds, som Danske Spil giver på et mesterskab til FC København - fordi holdet ligger otte point længere væk end konkurrenterne. Mathias Reimer Larsen understreger dog, at han naturligvis står på mål for både det højere odds på FC København og det lidt lavere på FC Nordsjælland.

”Tabellen afslører også, at der altså stadig er hele otte point op til duksene fra FC Nordsjælland, og hos Danske Spil vurderer vi stadig, at det trods alt burde være nok til at holde en flok sultne løver fra livet, og man vinder ikke automatisk mesterskabet bare fordi man traditionelt bliver set som et storhold - derfor har vi stadig FC Nordsjælland som de største favoritter,” siger oddssætter Mathias Reimer Larsen fra Danske Spil.

Her er det i øvrigt interessant at bemærke, at selv om Viborg har overvintret på andenpladsen i ligaen, tre point efter FC Nordsjælland og fem foran FC København, så er det ikke mange af Danske Spils kunder, der har tiltro til, at Fodsportsforeningen kan levere overraskelsen og ende sæsonen helt til tops.

Fakta:

Andel af omsætningen på ‘Dansk Mester 2023’ i løbet af vinterpausen:

FCK 77%

FCN 7%