26.01.2024
Dansk guld vil give en million kroner til Danske Spils kunder
Pengene er allerede lagt til side: Danske Spil forventer at skulle udbetale i omegnen af en million kroner på søndag til danskere, der har satset på dansk EM-guld i håndbold.

Der er en hårfin grænse mellem selvsikkerhed og arrogance. Og lige nu har Danske Spil rigeligt med selvsikkerhed på vegne af det danske håndboldlandshold ved EM i Tyskland.

”Vi forventer, at Danmark vinder EM-guld, og vi forventer, at vi kommer til at udbetale omkring en million kroner, når finalen er spillet færdig på søndag,” siger Mads Mortensen, der er oddssætter og håndboldekspert hos Danske Spil.

Han medgiver, at det godt kan virke en kende arrogant at snakke om dansk guld, når der nu både mangler en semifinale og en finale, men det er nu engang sådan landet ligger.

”Det er ikke fordi, vi er arrogante. Det danske landshold er simpelthen bare i en klasse for sig ved dette EM. Og det kan blive mere og mere udpræget mod slutningen af turneringen, hvor skader og træthed begynder at spille mere ind: Der er det en kæmpe fordel at have så bred en trup, som Danmark har. Og bare for en god ordens skyld, før aftenens semifinale: Vi er ret sikre på, at Danmarks brede trup til enhver tid trumfer Tysklands hjemmebanefordel,” siger Mads Mortensen, som ikke ligger søvnløs oven på Danmarks nederlag til Slovenien i den seneste kamp.

”Nej, det var en gratis kamp, hvor resultatet ikke betød det store. Der var plads til at spare på kræfterne, og lur mig om ikke det var gået anderledes, hvis Danmark havde haft brug for et resultat,” siger Mads Mortensen.

I øvrigt:

Med omkring et halvt år til OL i Frankrig vurderer Danske Spil allerede nu, at chancen for at håndbold-herrerne også vinder OL-guld i Paris ligger lige omkring fifty/fifty.

”Ja ok… dét er måske en smule arrogant,” medgiver Mads Mortensen.