01.06.2024
Slettede mail fra Danske Spil om milliongevinst: ’Troede det var 142 kroner som sædvanligt’
Heldig fynbo fik drømmemail fra Danske Spil – men slettede den uden at kigge og vidste ikke, at hans tilværelse med et slag var som forandret.

”Ja, det er en egentlig en sjov historie….” starter en fynbo, da han skal fortælle om den dag, hvor hans liv tog en stor drejning. Uden at han opdagede det.

”Jeg plejer jo ikke at vinde mere end for eksempel 142 kroner. Det havde jeg lige gjort i Eurojackpot om fredagen, og så brugte jeg dem på at spille Lotto om lørdagen. Om søndagen fik jeg så en mail med ordene ’tillykke, du har vundet’, men den slettede jeg bare, for jeg troede, det var 142 kroner som sædvanligt, så jeg har faktisk aldrig set den,” beretter fynboen, som først meget senere fik logget ind på sin Danske Spil-konto for at gøre status - og der opdagede han, at han havde vundet 1.000.000 kroner via Lottos Millionærchancen.

”Dér blev jeg overrasket. Jeg vidste, at der kun skulle stå fem kroner, men der var godt nok mange nuller! Så overførte jeg straks alle pengene til min NemKonto…” fortæller manden, som dog først for alvor turde tro på sit eget held, da pengene dagen efter dukkede op på bankkontoen.

”Jeg tog til fitness som normalt, og så stod jeg der og kiggede på de andre, mens jeg tænkte ved mig selv: Det er egentligt mærkeligt, at jeg nu kan kalde mig millionær!” mindes han.

Siden den tur i fitnesscentret er manden begyndt at bruge af pengene, så han er ikke længere millionær, men det er faktisk tæt på. For han er ikke typen, der bare bruger løs.

”Jeg har da købt nye rullegardiner til udestuen, men man kan jo kun bruge pengene én gang. Og hvis man bare farer ud og smider rundt med pengene, så kan man hurtigt bruge en million. Nej, så vil jeg hellere leve lidt stille i stedet for at flegne ud,” siger han.

Han har også givet børnene et økonomisk tilskud, ligesom han har afbetalt noget gæld, men de fleste af pengene er der endnu, så han stadig har fornemmelsen af at være næsten-millionær.

”Når jeg er nede i byen, så kan jeg stadig blev helt overrasket og tænke ’nåjo, sådan en kan jeg da godt købe’. Men jeg vil nu godt bare have ro på. Jeg er stadig helt nede på jorden, der er ikke noget hovskisnovski der. Man bliver ikke et bedre menneske af at gå og smide om sig med penge,” siger manden, som planlægger at smøre gevinsten ud over hverdagen de næste mange år.

”Jeg vil bare bruge pengene til at kunne forsøde mit liv og hygge mig lidt. Der er helt klart en frihed i det, men der går altså længe, inden man lige vænner sig til det,” konstaterer han.

Mere end 300 heldige danskere bliver hvert år millionærer med Danske Spil.

Om Millionærchancen

Millionærchancen gik fra 2015 til og med august 2023 under navnet Millionærgarantien, men den gør stadig det samme: Garanterer, at der hver eneste uge findes to heldige danskere, der vinder 1.000.000 kroner. De to millionærer findes ved lodtrækning blandt samtlige ugens spillede rækker - uanset om der er gevinst på rækken. Derudover så trækkes der sidste lørdag i måneden lod om 5 x 1.000.000 på alle månedens spillede rækker - så husk at gemme din kupon, også selv om der ikke skulle være gevinst i første omgang.