04.06.2024
750.000.000 i puljen i Eurojackpot: Hos Danske Spil husker Harry stadig vinderen fra Blåvand
Syv ringe om syv tal...
Da en dansker for to år siden vandt 750.000.000 kroner i Eurojackpot, var det Danske Spils millionærrådgiver, som snakkede med vinderen. Den oplevelse glemmer rådgiveren aldrig, men næste gang vil han hellere være på den anden side af bordet.

I aften rammer førstepræmiepuljen i Eurojackpot atter den øvre grænse på 750.000.000 kroner – hos Danske Spil husker de stadig første gang det skete. Det gælder ikke mindst Harry Aamann, en af Danske Spils faste millionærrådgivere, der snakker med og rådgiver de vindere, der vinder minimum en million kroner.

Harry Aamann har rådgivet utallige mangemillionærer, som tilsammen har vundet flere milliarder kroner, men alligevel var det også for ham helt specielt, da han for næsten to år siden satte sig til rette over for vinderen af Danmarks suverænt største gevinst nogensinde: Gevinsten i Eurojackpot på 750.000.000 kroner, der blev vundet i vestjyske Blåvand i 2022.

”Det var jo specielt, for det var jo et svimlede stort beløb. 750.000.000 kroner giver nærmest ubegrænsede muligheder for at købe ting, man vil have, og for at investere penge. Det er en livsomvæltende begivenhed, hvor man får alle de muligheder, man kan tænke sig,” siger Harry Aamann, der i 18 år har rådgivet de af Danske Spils kunder, der har vundet millioner i for eksempel Lotto og Eurojackpot.

”Det er generelt spændende at tale med vinderne, men det er klart, at det særligt spændende, når det er så stort et beløb, det drejer sig om. Også fordi jeg altid prøver at sætte mig i vinderens sted, så jeg kan rådgive ud fra den enkelte vinders situation. Og den er jo lidt anderledes, når det er så svimlende et beløb, det drejer sig om,” siger Harry Aamann.

”Det er nu sjette gang, at førstepræmiepuljen når helt op på 750 millioner kroner, og hver gang det sker, så kan vi ikke lade være med at tænke tilbage på den første gang: Dengang en dansker endte med at vinde det hele. Det er snart to år siden, at det skete, så vi kunne godt tænke os, hvis det snart er vores tur igen. Skulle det igen ske, at det er en dansker, som vinder de ufatteligt mange millioner, så står vi naturligvis klar med et tilbud om rådgivning, så vinderen kan få den bedste start på sin nye tilværelse som multimillionær,” siger Malene Mølgaard, adm. direktør for Danske Lotteri Spil, der står bag Eurojackpot i Danmark.

Hvis det igen bliver en dansker, der vinder puljen, så håber Harry Aamann på at være med igen, når der skal gives gode råd til vinderen – men denne gang vil han helst sidde på den modsatte side af bordet, overfor sin kollega, Danske Spils anden millionærrådgiver:

”Jeg spiller selv fast med i Eurojackpot, og selv om jeg endnu ikke har vundet noget af betydning, så siger jeg jævnligt med et smil, at jeg har lagt billet ind på førstepræmiepuljen. Og hvis det rent faktisk skete, så tror jeg, at jeg vil sige ’ja tak’ til Danske Spils tilbud om millionærrådgivning, og tage en snak med min gode rådgiverkollega,” siger han.

Om Eurojackpot

Eurojackpot er lotteriet med de allerstørste præmier. Der er trækninger hver tirsdag og fredag, og puljen varierer fra minimum 63 millioner kroner til maksimum 750 millioner kroner. Den højeste, danske gevinst blev vundet i sommeren 2022, hvor en Eurojackpot-kupon købt i Meny i Blåvand således gjorde en heldig dansker 750 millioner kroner rigere.