Gældende fra 07. april 2022
1. Generelt
1.1 De vilkår, der følger nedenfor, gælder for spillere, der ønsker at gøre brug af Danske Spils selvbetjeningsløsning til udbetaling af præmier for spil udbudt af Danske Lotteri Spil A/S i Danske Spils fysiske forhandlerkanal.
1.2 Spillere, der ønsker at gøre brug af selvbetjeningsløsningen, kan tilgå www.danskespil.dk/vinder, hvor spilleren via selvbetjeningsløsningen kan få udbetalt præmien til sin danske NemKonto.
1.3 Vilkårene omfatter udbetaling af alle præmier for spil udbudt af Danske Lotteri Spil A/S i Danske Spils fysiske forhandlerkanal. Derudover gælder de til enhver tid gældende spilleregler for Danske Spils spil med de begrænsninger, der måtte følge af nærværende bestemmelser. Præmier forældes efter spillereglernes bestemmelser herom. Spillereglerne kan ses på danskespil.dk eller rekvireres hos Danske Spils kundecenter.
1.4 Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre nærværende vilkår.
2. Login og udbetaling af præmier
2.1 Ved login på www.danskespil.dk/vinder skal der anvendes NemID eller MitID.
2.2 Spilleren vil blive bedt om at indtaste sit CPR-nr., navn, telefonnummer samt e-mail. Samtykke til behandling af CPR-nr. er nødvendigt for at benytte selvbetjeningsløsningen.
2.3 Når spilleren har udfyldt oplysningerne nævnt i punkt 2.2, vil spilleren blive bedt om at vælge det spil, som præmien er vundet i samt indtaste spilkvitteringsnummer eller skrabelodsnummer og valideringsnummer. Herefter kan spilleren vælge funktionen ”Næste”, hvorefter præmien hentes. Når præmien er hentet, kan spilleren vælge funktionen ”Udbetal præmie til NemKonto”. Spilleren vil herefter modtage en kvittering pr. e-mail.
2.4 Præmien vil være til rådighed på spillerens NemKonto i løbet af 3 hverdage. Af hensyn til eventuelle klager vil præmier på 1.500.000 kr. og derover dog først blive udbetalt mellem tre og fire uger efter trækningsdagen.
2.5 Det er spillerens eget ansvar, at samtlige af de oplysninger, der afgives i forbindelse med registreringen, er korrekte. Manglende eller ufuldstændige oplysninger vil kunne betyde, at en valgt handling ikke kan gennemføres, herunder at spillerens præmie ikke kan udbetales. Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at tilbageholde udbetaling af præmier, indtil spilleren har legitimeret sig i tilstrækkelig grad i henhold til gældende lovgivning.
2.6 Danske Spil er ikke ansvarlig for, at omstændigheder uden for Danske Spils kontrol, herunder uforudsigelige og udefrakommende hændelser, medfører, at kommunikationen til og fra Danske Spils systemer ikke kan gennemføres, og/eller at udbetalingen til NemKonto ikke kan foretages.
2.7 Præmier udbetales med frigørende virkning for Danske Spil, herunder Danske Lotteri Spil A/S, til den, som er i besiddelse af en gyldig kvittering eller skrabelod med præmie. En kvittering eller et skrabelod er ikke gyldigt efter udbetaling af præmien. Det vil straks efter indløsning fremgå af danskespil.dk/vinder, at præmien er udbetalt.
3. Behandling af personoplysninger
3.1 Danske Spil koncernen, herunder Danske Lotteri Spil A/S, overholder som dataansvarlige den til enhver tid gældende lovgivning om behandling af personoplysninger. Når spilleren benytter danskespil.dk, behandler Danske Spil koncernen spillerens personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning og i henhold til Danske Spil koncernens privatlivspolitik privatlivspolitik
4. Afvisning og tilbageførsel af udbetaling 4.1 Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at afvise en anmodning om udbetaling til spillerens NemKonto, såfremt der efter Danske Spils vurdering er tale om snyd, betalingskortmisbrug, misligholdelse af spilleregler eller nærværende vilkår eller tilsvarende.
4.2 Viser det sig, at en præmieudbetaling til en spillers NemKonto beror på en fejl, f.eks. fordi grundlaget for præmieudbetalingen viser sig at være fejlagtigt, eller der er tale om snyd eller anden misligholdelse af spilleregler eller nærværende vilkår m.v. fra spillerens side, er Danske Spil berettiget til at tilbageføre det udbetalte beløb fra spillerens NemKonto.
5. Klage
5.1 Såfremt en spiller ønsker at klage, kan dette ske til Danske Spil. En klage skal indeholde information om spillerens identitet samt begrundelse for det påklagede forhold, idet klagen ellers kan afvises. Danske Spil behandler klagen hurtigst muligt. Er klagen ikke afgjort inden for 14 dage, vil spilleren blive informeret om, hvornår spilleren kan forvente en afgørelse i sagen.
5.2 Klagevejledning og yderligere information om tvistløsning kan findes på danskespil.dk under fanen Kundecenter.