Spillemyndigheden
Sport & Casino
OddseteoddsetTipsCasinolivecasinoTivoliCasinopokerdantotoSpillehjoernetbingoSikkertspil
Udbydes af Danske Licens Spil A/S

Lotteri & Skrab
lottoVikingLottoeurojackpotkenoquickaltellerintetklasselotterietspilsammenplus
Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S, undtagen Klasselotteriet der udbydes af Klasselotteriet A/S.

Spil med omtanke

Spil hos os skal være sjovt og må ikke tage overhånd.

Her kan du blive klogere på, hvordan du holder dit spil under kontrol, hvilke risikotegn du skal være opmærksom på, og hvordan du kan få hjælp, hvis du oplever spilproblemer.

Læs mere
  • Spiller du med omtanke? Tag vores video-baserede selvtest og se svaret.
  • Sæt en grænse for dit spil, så du har styr på, hvor meget du kan spille for.
  • Hvis pengespil fylder for meget i din hverdag, bør du stoppe op og tage en kortere eller længere pause.
  • Har du styr på, hvor meget du har vundet eller tabt? Find dit spiloverblik her.
  • Vi har samlet eksperternes gode råd til, hvordan du spiller med omtanke. Hør f.eks. om at sætte forebyggende grænser for dine indbetalinger, om at være åben om dit spil med andre og kunsten at stoppe mens legen er god.

    Læs mere
  • Ved du, hvor meget din hjerne kan skelne myter fra fakta, når du spiller? Falder du i de mest almindelige tankefælder? Hør mere fra ludomanieksperter om, hvordan du kan blive snydt til at tro, at du har mere kontrol end du egentlig har.

    Læs mere
  • Hvis du har svært ved at stoppe med at spille eller tænker på spil, mens du burde have fokus på noget andet, kan det være tegn, du skal være opmærksom på. Hør mere om risikotegn og hvad du kan gøre for at forebygge spilproblemer.

    Læs mere
  • Hvad er en tilbagebetalingsprocent og vinder huset altid? Bliv klogere, når spileksperter fra Danske Spil forklarer.

    Læs mere

Vilkår for digital præmieudbetaling - selvbetjening på danskespil.dk

Gældende fra 07. april 2022

1. Generelt

1.1 De vilkår, der følger nedenfor, gælder for spillere, der ønsker at gøre brug af Danske Spils selvbetjeningsløsning til udbetaling af præmier for spil udbudt af Danske Lotteri Spil A/S i Danske Spils fysiske forhandlerkanal.

1.2 Spillere, der ønsker at gøre brug af selvbetjeningsløsningen, kan tilgå www.danskespil.dk/vinder, hvor spilleren via selvbetjeningsløsningen kan få udbetalt præmien til sin danske NemKonto.

1.3 Vilkårene omfatter udbetaling af alle præmier for spil udbudt af Danske Lotteri Spil A/S i Danske Spils fysiske forhandlerkanal. Derudover gælder de til enhver tid gældende spilleregler for Danske Spils spil med de begrænsninger, der måtte følge af nærværende bestemmelser. Præmier forældes efter spillereglernes bestemmelser herom. Spillereglerne kan ses på danskespil.dk eller rekvireres hos Danske Spils kundecenter.

1.4 Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at ændre nærværende vilkår. 

 2. Login og udbetaling af præmier 

2.1 Ved login på www.danskespil.dk/vinder skal der anvendes NemID eller MitID.

2.2 Spilleren vil blive bedt om at indtaste sit CPR-nr., navn, telefonnummer samt e-mail. Samtykke til behandling af CPR-nr. er nødvendigt for at benytte selvbetjeningsløsningen.

2.3 Når spilleren har udfyldt oplysningerne nævnt i punkt 2.2, vil spilleren blive bedt om at vælge det spil, som præmien er vundet i samt indtaste spilkvitteringsnummer eller skrabelodsnummer og valideringsnummer. Herefter kan spilleren vælge funktionen ”Næste”, hvorefter præmien hentes. Når præmien er hentet, kan spilleren vælge funktionen ”Udbetal præmie til NemKonto”. Spilleren vil herefter modtage en kvittering pr. e-mail.  

2.4 Præmien vil være til rådighed på spillerens NemKonto i løbet af 3 hverdage. Af hensyn til eventuelle klager vil præmier på 1.500.000 kr. og derover dog først blive udbetalt mellem tre og fire uger efter trækningsdagen.

2.5 Det er spillerens eget ansvar, at samtlige af de oplysninger, der afgives i forbindelse med registreringen, er korrekte. Manglende eller ufuldstændige oplysninger vil kunne betyde, at en valgt handling ikke kan gennemføres, herunder at spillerens præmie ikke kan udbetales. Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at tilbageholde udbetaling af præmier, indtil spilleren har legitimeret sig i tilstrækkelig grad i henhold til gældende lovgivning.

2.6 Danske Spil er ikke ansvarlig for, at omstændigheder uden for Danske Spils kontrol, herunder uforudsigelige og udefrakommende hændelser, medfører, at kommunikationen til og fra Danske Spils systemer ikke kan gennemføres, og/eller at udbetalingen til NemKonto ikke kan foretages.

2.7 Præmier udbetales med frigørende virkning for Danske Spil, herunder Danske Lotteri Spil A/S, til den, som er i besiddelse af en gyldig kvittering eller skrabelod med præmie. En kvittering eller et skrabelod er ikke gyldigt efter udbetaling af præmien. Det vil straks efter indløsning fremgå af danskespil.dk/vinder, at præmien er udbetalt. 

3. Behandling af personoplysninger

3.1 Danske Spil koncernen, herunder Danske Lotteri Spil A/S, overholder som dataansvarlige den til enhver tid gældende lovgivning om behandling af personoplysninger. Når spilleren benytter danskespil.dk, behandler Danske Spil koncernen spillerens personoplysninger i overensstemmelse med gældende lovgivning og i henhold til Danske Spil koncernens privatlivspolitik privatlivspolitik

4. Afvisning og tilbageførsel af udbetaling 

4.1 Danske Spil forbeholder sig til enhver tid retten til at afvise en anmodning om udbetaling til spillerens NemKonto, såfremt der efter Danske Spils vurdering er tale om snyd, betalingskortmisbrug, misligholdelse af spilleregler eller nærværende vilkår eller tilsvarende.

4.2 Viser det sig, at en præmieudbetaling til en spillers NemKonto beror på en fejl, f.eks. fordi grundlaget for præmieudbetalingen viser sig at være fejlagtigt, eller der er tale om snyd eller anden misligholdelse af spilleregler eller nærværende vilkår m.v. fra spillerens side, er Danske Spil berettiget til at tilbageføre det udbetalte beløb fra spillerens NemKonto.

5. Klage

5.1 Såfremt en spiller ønsker at klage, kan dette ske til Danske Spil. En klage skal indeholde information om spillerens identitet samt begrundelse for det påklagede forhold, idet klagen ellers kan afvises. Danske Spil behandler klagen hurtigst muligt. Er klagen ikke afgjort inden for 14 dage, vil spilleren blive informeret om, hvornår spilleren kan forvente en afgørelse i sagen.

5.2 Klagevejledning og yderligere information om tvistløsning kan findes på danskespil.dk under fanen Kundecenter.

Artiklen forsætter nedenfor