Vores holdning

INTET SPIL UDEN OMTANKE

Som spilleudbyder har ansvar for at drive initiativer, som hjælper til at forebygge ludomani og sætte ind, hvis spillet tager magten. Vi skal arbejde sammen med den øvrige spillebranche, myndigheder og eksperter i spilleafhængighed, så vi skaber og deler viden om, hvordan vi bedst forebygger ludomani og for at skabe bedre forståelse for konsekvenserne af ludomani.

Spil er for voksne, ikke for børn

Alt online spil er, i henhold til spilleloven, ulovlig for personer under 18 år. For at oprette en konto på danskespil.dk skal du bruge dit NemID. Vi accepterer ikke mindreårige under nogen omstændigheder, heller ikke under observation af en forældrer eller værge.Danske Spil bruger meget tid og mange ressourcer på at sikre, at mindreårige ikke spiller på vores side. Hvis du som forælder har mistanke om, at en mindreårig spiller via vores hjemme, så tøv ikke med at kontakte os.

Markedsføring af spil

Danske Spil følger de generelle regler for god markedsføringsskik i henhold til markedsføringsloven. Derudover har Danske Spil gennem mange år haft retningslinjer for, hvorledes Danske Spil ønsker at markedsføre sine produkter, herunder hensynet til børn og unge. Vi ved, at unge sportsinteresserede er en særlig risikogruppe. Danske Spil har derfor valgt ikke at bruge kendisser og sportsstjerner i reklamer, som kan have indvirkning på denne gruppe. Vi har arbejdet sammen med den øvrige spilbranche om udviklingen af et adfærdskodeks for ansvarligt spil, som er trådt i kraft den 1. juli 2019, og som indeholder en række initiativer for beskyttelse af forbrugere i forhold til reklamer. Læs mere her.

Omsorgsopkald

Danske Spil beder samtlige onlinekunder om at sige ja til, at vi må kigge på deres spildata og kontakte dem, hvis vi ser mønstre i deres spil, som kan være bekymrende. Danske Spil har i samarbejdet med ludomaniforskere fra Aarhus universitet udviklet en Spilscanner, der på baggrund af en algoritme kan beregne hvornår en kundes spillemønster viser problematiske tendenser. Ud fra denne beregning foretages omsorgsopkaldene. Vi ringer af omsorg, hvis vi ser tegn på at spillet har taget overhånd. Vi tvinger ikke folk til noget, da vi kun kan hjælpe dem, der vil have hjælp. Med vores omsorgsopkald ønsker vi at sikre at kunder ved, at de kan få hjælp, og at vi står klar, hvis der skulle være et behov.

Læs mere om vores CSR-prioriteter og vores projekter til forebyggelse af spilleafhængighed her.