Udbydes af Danske Lotteri Spil A/S

Udbydes af Det Danske Klasselotteri A/S

Spil sikkert med Spil-id

06.06.2024
Efter historiens største Eurojackpot-gevinst: Danske Spil leder fortsat efter en vinder af 50 millioner kroner
Den største vinder af tirsdagens Eurojackpot-trækning er fundet. Men der mangler fortsat en ejermand til den ene af de kuponer, der er 50.002.197 kroner værd. Danske Spil opfordrer derfor danskere, der har været forbi Føtex i Svendborg, til at tjekke alle kuponer efter.

Udover danmarkshistoriens største vinder, blev der tirsdag også udtrukket to danske vindere af to akkurat lige store, skattefri gevinster på lige over 50 mio. kr. Ejeren af den ene vinderkupon, som er købt i Føtex i Møllergade i Svendborg på Fyn, vil Danske Spil meget gerne høre fra.

”Vi har i tirsdags været vidne til en historisk trækning med tre, danske kæmpevindere, og vi står totalt klar til at udbetale flere store gevinster. Vi udbetaler i Danske Spil hver dag mange både mindre og større gevinster, og det gør vi med stor glæde. Jeg vil næsten sige, at alle har fortjent at prøve at vinde på et tidspunkt, så glade som vinderne, vi taler med, bliver. Det er dog ikke alle forundt at ramme de rigtige tal, som udløser de helt store milliongevinster. I tirsdags skete det alligevel hele tre gange, og vinderen fra Fyn må meget gerne give os et kald hurtigst muligt. Så giver vi en brunsviger sammen med de 50 millioner kroner,” siger Malene Mølgaard, som er direktør for Danske Spils lotterier, herunder Eurojackpot.

En vinder, der til gengæld allerede har meldt sig på banen, er den dansker, der vandt den anden 2. præmie i Eurojackpot – også på 50.002.197 kroner. Det er en mand bosiddende i den nordvestlige del af Region Hovedstaden, som havde set nyheden om den historiske vinder af 760 mio. kr. Efterfølgende tjekkede han sin kupon, som han var ret sikker på, ikke ville indeholde en gevinst.

”Og så fik jeg kaffen galt i halsen. Jeg har kun spillet Eurojackpot i tre-fire måneder, så jeg tænkte med det samme, at det nok ikke var mig. Man tror det jo ikke, vel? Men da Lars fra Danske Spil så ringede til mig, troede jeg mere på det, og når forskuddet kommer i morgen, SÅ er jeg sikker,” siger den meget glade mand, mens han tænker højt over, hvad søren man stiller op med en nyfunden status som økonomisk uafhængig.

Sløser ikke med pengene – endnu

”Først skal jeg tale med rådgiverne fra Danske Spil, selvfølgelig. Og så vil jeg tage det meget stille og roligt; jeg er ikke sådan en, der sløser penge, men det kunne jeg jo begynde på, haha. Måske vil jeg købe et sommerhus, bare et lille et, og spille noget golf. Og jeg vil købe en stor bil. En, som jeg ikke havde troet, jeg skulle have. Gevinsten giver mig jo millioner af muligheder. Jeg kunne give mig selv en million kroner hvert år de næste 50 år. Jeg troede ikke, det ville ske, for man vinder jo ikke, vel?” spørger manden retorisk.

Rådgiverne, vinderen hentyder til, er Danske Spils millionærrådgivere, som tilbyder gratis rådgivning til alle vindere af 1 mio. kr. eller derover. Rådgivningen er primært af økonomisk karakter og forestås af autoriserede revisorer, som har talt med hundredvis af store vindere og derfor har indgående forståelse for deres særlige situation og behov.

Alle gevinsterne i Danske Spils lotterier er skattefri, så det, der står, man har vundet, har man vundet. Det skyldes, at Danske Spil betaler gevinstafgiften til staten, når danskerne vinder hos spilselskabet. I tilfældet med de tre Eurojackpot-gevinster på 760, 50 og 50 millioner kroner betaler Danske Spil i alt 150 millioner koner i afgifter til fællesskabet.

Mere information om tirsdagens Eurojackpot-trækning kan findes på: https://danskespil.dk/eurojackpot/vindertal.

De 11 danske Eurojackpot-førstepræmier – indtil 4. juni 2024:

1. 759.318.630 Eurojackpot, 2022 (Region Syddanmark)

2. 315.009.958 Eurojackpot, 2015 (Region Hovedstaden)

3. 310.785.127 Eurojackpot, 2021 (Region Sjælland)

4. 210.688.619 Eurojackpot, 2018 (Region Sjælland)

5. 148.183.435 Eurojackpot, 2017 (Region Nordjylland)

6. 135.177.015 Eurojackpot, 2012 (Region Hovedstaden)

7. 114.000.000 Eurojackpot, 2017 (Region Hovedstaden)

8. 107.000.000 Eurojackpot, 2022 (Region Syddanmark)

9. 69.678.692 Eurojackpot, 2021 (Region Sjælland)

10. 63.287.630 Eurojackpot, 2023 (Region Sjælland)

11. 63.257.880 Eurojackpot, 2017 (Region Sjælland)