Driftsstatus

Her kan du finde information om fejl i spilsystemer og andre systemer ved Danske Lotteri Spils drift

Danske Spil: Vær opmærksom på fupopkald

Et antal kunder er i den senere tid blevet ringet op af en person, som forsøger at franarre dem penge eller personlige oplysninger ved at udgive sig for at være ansat i Danske Spil.

Danske Spil er blevet opmærksom på, at en eller flere personer de seneste uger har forsøgt at franarre kunder penge eller personlige oplysninger.

Typisk foregår det på den måde, at vedkommende ringer op og præsenterer sig selv som ansat i Danske Spil og derefter tilbyder kunden at tegne et PLUS-abonnement. Hvis kunden er interesseret i at blive abonnent, anmoder personen om at få overført penge.

Der er også eksempler på, at personen kontakter kunder, som allerede har et PLUS-abonnement, og forsøger at lokke dem til at udlevere oplysninger om fx deres NemID eller bankkonti.

Danske Spil vil gerne advare mod fupopkaldene, der er anmeldt til politiet, og opfordrer til, at man altid er forsigtig med, hvem man udleverer personlige oplysninger til.

Bemærk, at Danske Spil i øvrigt aldrig vil ringe til kunder og bede om NemID-oplysninger.

Kunder, der er blevet kontaktet af en person, som udgiver sig for at være ansat i Danske Spil og forsøger at få dem til at udlevere personlige oplysninger eller overføre penge, kan ringe eller skrive til Danske Spils Kundecenter på telefon 36 72 80 80, eller kontakt@danskespil.dk.

Artiklen forsætter nedenfor
Artiklen forsætter nedenfor
Artiklen forsætter nedenfor